Directorul RATB: Închidem prăvălia! / Primarul Sava îngroapă RATB în datorii. Cine plătește TVA-ul pentru gratuități / EXCLUSIV DOCUMENT

Distribuie!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

razvan_sava_18616000.jpg.pagespeed.ce.JQUe5ah3bw


Razvan Sava

Directorul general interimar al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB), UNPR-istul Radu Orzaţă (fost PPDD-ist) a oferit, marţi seară, pentru PSnews.ro, o declaraţie revoltată din cauza riscurilor care planează asupra instituţiei pe care o conduce.


„Închidem prăvălia, în cazul ăsta. Nu putem funcţiona cu 380 de milioane – exclus!” a exclamat Orzaţă, în legătură cu proiectul de hotărâre a CGMB care urmăreşte să împovăreze financiar RATB.

Întrebat dacă a fost luată în calcul varianta unor greve sau a altor acţiuni de protest, directorul interimar al RATB a răspuns: „Eu sunt administraţia – eu nu pot să fac grevă. Eu nu pot decât să-mi dau demisia, eventual. Nu grevă – ăsta e rostul sindicatului”.


Chestionat dacă a discutat până acum cu primarul Răzvan Sava, Radu Orzaţă a replicat: „Mâine încerc să mă văd cu dânsul. Văzând şi făcând”.

Precizăm că, mai întâi, redacţia PSnews.ro i-a solicitat primarului general o poziţie în legătură cu acest subiect. Aşteptăm răspunsul edilului.

––––-

Primarul general interimar al municipiului Bucureşti, PNL-istul Răzvan Sava, a ales să îngroape RATB-ul în datorii, pentru a nu afecta bugetul Primăriei Capitalei în an electoral. Totodată, edilul nici nu este dispus să ia măsuri pentru a redresa activitatea regiei de transport, deoarece riscă să înregistreze pierderi de capital electoral.

Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB) oferă, an de an, călătorii gratuite unor anumite categorii de cetățeni, pe baza subvenției primite de la Primăria Capitalei, însă nu a primit și bani să achite TVA-ul pe biletul gratuit. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) s-a sesizat privind această abatere de la lege și a tras la răspundere RATB-ul, care a avertizat că nu poate achita suma de 126.194.331 lei, deoarece riscă să intre în faliment.

Conducerea regiei de transport a solicitat sprijinul Primăriei Capitalei, care trebuia să acorde și suma de bani aferentă taxei pe valoarea adăugată. Dacă Primăria plătește gratuitățile, atunci este obligată să plătească integral biletul, inclusiv TVA-ul. Numai că, prin proiectul Hotărârii Consiliului General al Municipiului București (CGMB), Primăria va obliga RATB să plătească din bugetul său datoriile către ANAF. Hotărârea urmează să fie adoptată vineri, iar Consiliul de Administraţie al regiei de transport amenință că-și va da demisia, iar sindicatele sunt pregătite de grevă.

Toți primarii Capitalei au dus o campanie electorală cu subvențiile de la RATB. Au promis gratuități, dar au evitat să plătească integral, lucru care a îngreunat activitatea RATB. Practic, regia de transport din București supraviețuiește de pe urma banilor primiți de la Primăria Capitalei, căci încasările sale reprezintă doar 10% din bugetul necesar pentru un an de zile. De altfel, regia nici nu este obligată să achite TVA-ul pentru o decizie politică, menită să-i ajute pe politicieni să crească în sondaje. Dacă Primăria dorește să ofere gratuități, atunci trebuie să plătească întreaga sumă.

Primarul Sava a pus plata TVA-ului în cârca RATB, fără să se gândească la consecințe. Până la data de 31 martie 2016, societatea de transport este obligată să vireze în conturile ANAF suma de 86.995.331 lei, iar în perioada 1 aprilie – 30 iunie 2016 suma de 39.199.000 lei. Din acest conflict nu au de pierdut decât angajații și călătorii.

CITIŢI ŞI: EXCLUSIV DOCUMENT: COD ROŞU în ograda lui Oprescu. Cine pune sare pe rană

Războiul dintre ANAF și RATB continuă de câțiva ani, după ce în 2015 fiscul a blocat conturile regiei. ANAF își vrea banii, în timp ce regia de transport ține cu dinții de ei (altfel, riscă să-și închidă porțile). Suma de 126 de milioane de lei reprezintă circa 25% din bugetul pe un an de zile al RATB. În tot acest timp, cele două instituții ale statului nu încearcă să calaboreze, ci fiecare își vede propriul interes, iar Primăria Capitalei nici măcar nu intervine în discuții. Firesc este ca instituțiile statului să se controleze reciproc, nu să se distrugă. ANAF trebuia să vină să-și ceară drepturile imediat ce a observat că RATB întârzie să returneze banii, iar societatea de transport avea obligația să ceară și subvenție pentru TVA. Numai că primarul suspendat Sorin Oprescu a construit pe durata mandatului său o rețea de trafic de influență, care a învârtit banii bucureștenilor, lăsând societățile în pragul falimentului. Nici nu mai e nevoie să amintim de dezastrul de la RADET…

Primarul Răzvan Sava nu este dispus să ia vreo măsură să salveze RATB pentru că și-ar sacrifica șansele la Primăria Sectorului 4. Atât timp cât RATB va fi îngropată în datorii, singura soluție va fi mărirea prețului la bilete și abonamente și eliminarea posibilității ca pensionarii, elevii și alte categorii să beneficieze de transport gratuit. Totodată, există șanse ca o parte dintre angajați să-și piardă locul de muncă, iar 600 de autobuze, troleibuze și tramvaie să rămâne în continuare în garaj, pentru că RATB nu va mai avea bani să le repare, ceea ce îi va obliga pe cetățeni să aștepte zeci de minute după un mijloc de transport. 

În spatele demagogiei „Salvați Bucureștiul” se ascunde o gașcă de indivizi care nu vor să-și asume responsabilitatea, pentru a nu pierde jocurile de putere sau încrederea electoratului. Niciun primar al Capitalei nu a luat măsuri de încurajare a activității RATB, ci a preferat s-o transforme într-un instrument electoral, prin care a atras voturi.

Puteţi consulta AICI proiectul Hotărârii CGMB, obţinut de PSnews.ro.

Sursa: psnews.ro

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Citește mai multe:
Cu ce se mai ocupă Big Brother / Azi, despre planul de închidere totală a reţelelor de comunicaţii

  Un grup care luptă pentru protejarea drepturilor în spaţiul cibernetic a scos la lumină

Economia străină din România: Băncile şi corporaţiile străine menţin România subdezvoltată, pentru a extrage cât mai mult profit.

Băncile şi corporaţiile străine menţin România subdezvoltată, pentru a extrage cât mai mult profit. Băncile

Azi nu protestati impotriva vaccinarii OBLIGATORII, pentru ca nu sunteti anti vaccin / Maine nu veti protesta impotriva documentelor biometrice, pentru ca nu sunteti anti cip / Poimaine veti fi in lagar si abia atunci veti intelege de ce …

“Iara celor fricosi si necredinciosi si urati si ucigasi si curvari si farmacatori si inchinatori la idoli

Cioloş finanţează multinaţionalele şi ignoră antreprenorii autohtoni

  Cristian Pârvan, preşedintele PIAROM: “Anul trecut, valoarea ajutoarelor de stat pentru companiile cu capital

Închide