UE alarmată, avertizează Facebook, Google şi Twitter că trebuie „să facă mai mult”pentru constrângerea libertății de exprimare, pentru a şterge postările unor utilizatori, fără a oferi o justificare clară şi fără a oferi consumatorilor posibilitatea de a contesta decizia.

Capitalism
Distribuie!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

loading...

Comisarul european pentru Justiţie, Consumatori şi Egalitate de Gen, Vera Jourova, a avertizat, joi, companiile Facebook, Google şi Twitter „să facă mai mult” pentru a actualiza termenii şi condiţiile de utilizare în concordanţă cu legislaţia Uniunii Europene, transmite Mediafax. Jourova a precizat că giganţii din industria social media au redactat o serie de propuneri, dar care sunt considerate insuficiente pentru a proteja pe deplin utilizatorii, această situaţie fiind considerată „inacceptabilă”.

Autoritatea europeană pentru protecţia consumatorilor a anunţat că Facebook, Google şi Twitter au răspuns doar parţial la îngrijorările privind responsabilitatea acestora şi modul în care utilizatorii sunt informaţi despre eliminarea conţinutului sau ştergerea unor conturi. Comisarul european pentru Justiţie, Consumatori şi Egalitate de Gen, care a cerut aceste modificări privind termenii şi condiţiile, poate să dicteze impunerea unor amenzi în cazul în care companiile nu se vor conforma.

Bruxelles-ul a folosit legislaţia privind protecţia consumatorilor pentru a interzice platformelor online să elimine conţinutul generat de utilizatori fără a oferi o justificare clară şi fără a oferi consumatorilor posibilitatea de a contesta decizia”.

Comisia Europeană a transmis că Facebook trebuie să „clarifice” modul în care o persoană poate contesta eliminarea conţinutului, în timp ce Twitter trebuie să renunţe la dreptul său de a „avea o putere nelimitată” privind ştergerea unor postări, fără a oferi justificări clare. În luna martie a anului trecut, Comisia Europeană le-a transmis platformelor de social media să-şi schimbe termenii şi condiţiile pentru a le permite utilizatorilor să raporteze incidente de fraudare, având dreptul să acţioneze companiile în instanţă în Uniunea Europeană, nu în Statele Unite.

În plus, Comisia Europeană solicită Facebook, Google şi Twitter să înlăture conţinutul ilegal precum discursuri care incită la ură sau ştiri false, pentru a ajuta „peste 250 de milioane de consumatori UE care folosesc media sociale”.

„Pe măsură ce reţelele de media sociale sunt folosite ca platforme de publicitate, acestea trebuie să respecte pe deplin normele privind protecţia consumatorilor. Sunt mulţumit de faptul că aplicarea normelor UE de protecţie a consumatorilor de către autorităţile naţionale aduce beneficii, întrucât unele companii reuşesc să-şi facă platformele mai sigure pentru consumatori; cu toate acestea, este inacceptabil faptul că acest demers nu a fost finalizat încă şi că durează atât de mult. Acest lucru confirmă faptul că avem nevoie de un <<nou acord pentru consumatori>>: normele UE în materie de protecţie a consumatorilor ar trebui respectate şi, în cazul în care companiile nu se conformează, ar trebui să fie vizate de sancţiuni”, a spus comisarul european Vera Jourova.

 


Sursa: 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *