luni, decembrie 17, 2018

Studenţii care au construit iARO Camarad: “E pregătit pentru piaţa auto pe care vrem să o dezvoltăm în România”

Ceausescu Conspiratii Eminescu Masonerie Politica Simboluri Spiritualitate
Distribuie!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

O echipă de studenţi de la Universitatea Tehnică din Iaşi vrea să relanseze celebrul ARO cu un nou design. Au construit deja un prototip în încercarea de a convinge industria auto să reintroducă modelul în producţia de serie. Iar ca să îşi vadă proiectul dus la bun sfârşit au muncit zi şi noapte şi au cheltuit chiar şi bursele… şi banii de buzunar primiţi de la părinţi.

loading...

„Am plecat de la un ARO, ultimul care a ieşit pe poarta întreprinderii dotat cu motor Toyota. Am încercat să-l updatăm şi să-i facem un nou design. Şi am ajuns la acest model 100% realizat de noi de la zero”, povesteşte unul dintre studenţi.

Proiectul studenţilor de la Facultatea de Mecanică din Iaşi a început în urmă cu doi ani şi a fost o muncă de echipă.

Medalie de aur pentru un autoturism ARO construit de studenţii ieşeni

Prof.univ. Adrian Sachelarie, prodecan UTI Iași: „Am găsit un ARO cu şasiu lung, a fost varianta de 5 locuri cu ladă în spate pe care l-am dezechipat. Am început să modelăm restul caroseriei. Am trecut la piese gata făcute pe care le-am modificat. A trebuit să improvizăm”.

Andrei Bogdan Levărdă, student: „Am muncit de la începutul proiectului la această maşină. Am lucrat la motor. Când l-am achiziţionat ni s-a spus că e într-o stare foarte bună că are puţini kilometri. Am încercat să-l pornesc şi n-a pornit”.

Au păstrat de la vechiul ARO doar structura de bază şi motorul. Pentru că au făcut o maşină unică în acest moment în România, efortul a fost pe măsură.

Gabriel Calancea, student: „Echipa a fost numeroasă. La început am avut vreo 40 de membri. Dar cu timpul ne-au părăsit pentru că nu au ținut pasul și ritmul, pentru că implică foarte multă muncă, bani, sacrificii”.

Opt studenţi au lucrat până în finalul proiectului şi au prezentat maşina la examenul de licenţă. Peste 30.000 de euro a costat prototipul pe care studenţii l-au numit iARO Camarad. Tinerii şi-au cheltuit inclusiv banii de bursă pentru a-şi vedea visul împlinit.

Andrei Bogdan Levărdă, student: „Interiorul am vrea să-l restaurăm complet, să folosim cadrane cu afișaj digital”.

Realizată în serie, maşina ar putea costa între 15.000 şi 20.000 de euro.

Prof.univ. Adrian Sachelarie, prodecan UTI Iași: „Le mulţumim şi celor care n-au avut încredere în noi, care ne-au închis uşa spunând că nişte copii nu pot să facă aşa ceva”.

„Eu cred că este pregătit pentru piața auto pe care ne dorim să o dezvoltăm pentru România”, afirmă unul dintre studenţii implicaţi în proiect.

 


Sursa: http://www.digi24.ro

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close
Citește mai multe:
Ultima oră: Iohannis anunță desființarea județelor: „Reforma administrativă nu mai poate fi amânată!”

Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, luni, că o reformă administrativ-teritorială nu mai poate fi amânată, arătând că aceasta este singura...

In Republica Moldova nu mai este acceptata indobitocirea promovata de catre ProTV !

In Republica Moldova nu mai este acceptata indobitocirea promovata de catre ProTV!(Sa nu spunem si de Maruta, Capatos, Acces Direct,Waw...

EVENIMENTUPDATE: Percheziții DIICOT la Holzindustrie Schweighofer. Prejudiciu estimat de 25 de milioane de euro

  Percheziţii în acest moment la cel mai mare exportator de lemn din România – Schweighofer Holzindustrie. Procurorii DIICOT şi...

Cum işi iubesc românii valorile neamului ? Casa lui Horea, lăsată în paragină

Cea mai veche casă tradiţională cu paie din Sălaj, aflată în patrimoniul naţional, e la un pas de prăbuşire. Este...

Închide