Procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Sectorului 5 au dispus clasarea dosarului privind dispariția contractului Bechtel, pentru că unele dintre fapte ar fi prescrise.


Contractul dintre statul român și compania americană Bechtel International Inc. a fost semnat în 2003, în timpul guvernării Năstase, pentru construcția autostrăzii Transilvania. Lucrările au început în 2004, iar autostrada trebuia să fie gata în 2012. După 10 ani, compania americană finalizase doar 52 de kilometri din totalul celor 415, lucrare pentru care statul român a plătit 1,4 miliarde de euro.

La 29 mai 2013, Dan Șova, pe atunci ministrul delegat pentru marile proiecte, anunța că „negocierile la Bechtel s-au încheiat, iar contractul a fost reziliat. Suma pe care o datorăm (n.r. – americanilor), conform contractului de reziliere, este de 37,2 milioane de euro, cu tot cu TVA”, preciza ministrul. Ȋn plus, statul român a preluat și datorii în valoare de 50 de milioane de euro.


Ȋn august 2013, pe site-ul Departamentului de Infrastructură a fost publicată o variantă în limba română a contractului semnat de statul român cu compania Bechtel. Când presa a solicitat varianta originală a contractului, Șova a anunțat că nu o mai găsește. Pe nicăieri.