Dacia şi Scito-dacii menţionaţi în Biblie / Vechiul Testament

by   Afirmaţiile mele oricât de bizare ar părea multora le susţin  cu versete biblice din Biblia ebraică Tanach şi Septuaginta LXX. În ebraică,aramaică şi greacă pe care le  postez […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

 

Afirmaţiile mele oricât de bizare ar părea multora le susţin  cu versete biblice din Biblia ebraică Tanach şi Septuaginta LXX. În ebraică,aramaică şi greacă pe care le  postez mai jos.Şi cu dovezi arheologice reale care le puteţi  şi voi regăsi,fiecare,probând   cu încredere deplină afirmaţiile mele.DACII ÎN BIBLIE 

loading...

De la OBedeya Dorin David Aurel Ben Aharon Cohen

Sună ciudat, deşi  sânt ferm convins că mulţi români aspiră   şi visează la această onoare de a fi  găsiţi şi regăsiţi în Biblie, dar nu precum :egiptenii,asirienii,filistenii ,perşii sau elamiţii sau mezii,adică nu  în sens  negativ:- menţionaţi doar la capitole „ dezastre naturale „provocate de Dumnezeu.Şi nu la capitolul   profeţii,plăgi,urgii şi blesteme împotriva . Aşa cum împotriva acestor naţiuni  Biblia abundă şi inundă atât de la Dumnezeu Creatorul,cât şi de la oameni,între care  numeroase sânt blestemele şi anatemele evreilor antici (israeliţii) şi a profeţilor Bibliei. Dacii şi sciţii apar ca ALIAŢI ai evreilor,fiind făcuţi  părtaşi PARTENERI  AI LEGĂMINTELOR împreună cu HETIŢII. Multe popoare îşi caută cu diperare avidă o rădăcină  de sânge , o rădăcină  apostolică nativă prin descendenţă  scrisă clar fără interpretare în Biblie,ca pe o  ONOARE MAXIMĂ,acordată de Dumnezeu  unei naţiuni ca  şi colectivitate etnică  şi culturală umană.

 Chiar mie , mulţi români sceptici în sensul tâmp şi cinic cu probele  în faţă, au refuzat să creadă,considerând că este cu neputinţă  ca cineva să  poată dovedi prezenţa dacilor   chiar în textul BIBLIEI. Nu afirm că  tooate triurile dacice au fost monoteiste.unele au fost sincretiste  pe faţă,public erau monoteişti  şi în ascuns laici sau politeişti,alte triburi practicau şamanismul   ecosimbiotic (  adorarea  naturii  ca  forţe şi spirite care pot locui în orice trup, credinţă care includea şi transmigrarea sufletelor dintr-un trup în alt trup). Dar majoritatea dacilor erau monoteişti  şi se închinau  lui Derzales.  Marele KENT(Creator)   sau ZÂDĂTARsau KUGA ( SFÂNT PRIN ESENŢĂ).  O ENTITATE, O FIINŢĂ  foarte asemănătoare  lui YAHWEH AL ISRAELIŢILOR.

Înafară de Hetiţi nici unui alt popor Dumnezeu nu a mai creat atât de mult spaţiu în versetele Bibliei 27-25 versete în Biblie, în calitate de naţiune aliată.Deşi celţii îi numeau pe daci ZERGON sau SARGON, Biblia îi numeşte Kedar din Meşec ,iar populaţia, Kedariţi-derzalim. 

 În Biblie scrie că un popor păgân a fost chemat la Yahaweh poporul acesta căuta pe Dumnezeu cu toată inima lui. Este minunat ca Dumnezeu să te descrie aşa. Avraam a devenit aliat militar cu acest popor denumit în Biblie Aşkenad-Goyim care locuia în Kedar. Kedarul este Bizanţul de azi, mai precis localitatea antică Adacaleh din Bosfor şi se întindea până dincolo de Tomis în pământurile sciţilor.

Undeva în vremea regilor Sarmis şi Dapiyx, regii Daciei unificate şi prinţii admnistratori ai Ahiei, Avraam a venit aici în Dacia în refugiu şi alianţă militară. Şi a stat cam trei ani conform Bibliei .Sciţii au primit trei locuri veşnice în Israel la schimb Cetăţile Şichem ,unde a pus Avraam piciorul prima dată şi sa numit Derzalim sau (SCITOTRONOS) .Al doilea loc este Rama- Yenin numit şi Scitopolis. Şi al treiea loc este muntele şi cetatea Meghido din Înplţimile Muntelui cretacic HARMA (HARMEGHIDO). Aceste locuri au rămas locurile veşnice ale sciţilor Şi astăzi oraşul Yenin se numeşte DARSALIM ( DERZALIM< DERZALES + plural>) Oamenii Unicului Derzales. Şi pot susţine cu dovezi biblice bibliografice şi arheologice. În războaie cu Mitani Dacii au atacat Troia, Beritos(Beirutul susţinuţi de trupele Israelite hagana şi mossad varianat a antică a lor ,care la rândul lor sau atacat Şuşa Tir şi Sidon până la Alepho.

Pe teritoriul Daciei antice primii evrei au ajuns aici în vremea regelui Solomon, la Drobeta. În timpul campaniilor militare contra dacilor foarte mulţi iudei au veit în Dacia ca aliaţi sau refugiaţi din calea regelui Darius. În timpul regelui Decebal evreii aveau colonii la Dunăre şi trăiau amestecaţi cu grecii şi arameii şi se numeau HYPEBOREOS ( ÎN EXCCES gracă şi BORE= CREATOR în ebraică) HYPERBOREENI se numeau” NESFÂRŞITELE OŞTIRI A LUI BORE ELOHIM” şi au fost primul trib dacic nu yazig sau traco-dalmat ,dacic prin adopţie care a intrat în luptă cu trupele lui Traian Nerva. din anul 100,101 era noastră până în 105 trupele hiperboreenilor evrei-greci naturalizaţi la dunăre au apărat Dacia singuri fără implicarea directă a trupelor dacice. Cetăţile greco-ebraice de pe Dunăre se numeau Svarim (Severin) Torah (Tereea) Agropara (Fertilia Naturalia) Dibreta (Drobeta) Yahwiaţa ( Yahoviţa) şi în chiar Sarmisegetuza. Vreau să spun că legăturile între Daci şi SIONIŞT şi DUMNEZEUL SIONULUI au cel puţin 3000 de ani vechime până la Iisus adică cam 5012 ani. În Bibblie se spune despre Kedariţi că sânt un neam străvechi de la temeliile lumii.Nu singurul neam , dar unul dintre ele. Ultima atestare clară se spune că Derzalimii kedarului mărşăluiau în Slava lui Yahave ca Heruvimii în mijlocul tunetelor. În vremea lui Solomon.

În timpul lui Darius israeliţii din regatul nordic numit Izreel sau Sparta cu capitala la Nazaret ( Europa) şi Caperpenaum ( Fanatos) şi reşedinţa la Balbeck (Zelos) au ajuns cuceriţi captivi. Iar în Dacia au venit ca refugiaţi sau sclavi aduşi chiar de către regele Darius ca să-i vânture cât mai departe de hotarele Persiei. Iudeii din regatul sudic au venit ca aliaţi militari ai dacilor.

Mai jos aveţi  dovezile BIBLICE  formate din versete Biblice ,unde se face referire la scito-daci cu denumirea semitică  KEDARIM-DERZALIM

Din cauza  defăimării naţiunii Israel şi a Sionului  Locaşul lui Dumnzeu, mulţi se ruşinează şi de evrei şi de Dumnezeu şi nu or  să fie făcută nici o asociere între ei şi poporul sionist al Israelului.uitât de Harul poporului Ales  şi de superba mântuire oferită prin evreul-Mesia.

Scito-dacii apar în Biblie cu numele de kedarim-derzalim sau Chedar.

2300-1900 î.e.n

Avraam în Chedar 2300-1900 î.e.n Zergas Kuga

Alianţa  sa încheiat între regele Meşecului şi Kedarului  Zergax Kuga din ceteatea Kuga-On. Pentru cei care nu ştiu Meşecul este FRIGIA, iar Dacii sânt o naţiune de origine frigiană mai mult decât tracică.

יג וַיָּבֹא, הַפָּלִיט, וַיַּגֵּד, לְאַבְרָם הָעִבְרִי; וְהוּא שֹׁכֵן בְּאֵלֹנֵי מַמְרֵא הָאֱמֹרִי, אֲחִי אֶשְׁכֹּל וַאֲחִי עָנֵר, וְהֵם, בַּעֲלֵי בְרִית-אַבְרָם.

Gen 14:13A venit unul, care scăpase, şi a dat de ştire lui Avram, Evreul; acesta locuia lângă ştejarii lui Mamre, Amoritul, fratele lui Eşcol, şi fratele lui Aner,şi prinţii Chedarului din muntele Koga’-on care făcuseră legătură de pace cu Avram.

יג וְאֵלֶּה, שְׁמוֹת בְּנֵי יִשְׁמָעֵאל, בִּשְׁמֹתָם, לְתוֹלְדֹתָם: בְּכֹר יִשְׁמָעֵאל נְבָיֹת, וְקֵדָר וְאַדְבְּאֵלוּמִבְשָׂם.

Bereşith (Thorah)Gen 25:13 Iată numele fiilor lui Ismael, după numele lor, după neamurile lor: Nebaiot, întâiul născut al lui Ismael; Chedar, după numele celor străvechi aliaţii tatălui său Avraam Adbeel, Miţbsam,

Se pare că arabii au admirat uimitor de mult dacii , altfe nu se explică de ce anume  şi din ce motiv PATRIARHUL  ARABILOR ,ISMAEL şi-a numit copii NEBAIOT şi KEDAR.Nici o lată explicaţie  nu ar putea explica  ,de ce un om şi-ar pecetlui copii cu numele unei naţiuni suficient de departe,geografic. Un lucru ar explica : admiraţia şi alianţa sanguină.(de neam). Lângă Histria a şi Dinogeţia exista o cetatea Nebiat sau Nebitdava.

David în Chedar

ה אוֹיָה-לִי, כִּי-גַרְתִּי מֶשֶׁךְ; שָׁכַנְתִּי, עִם-אָהֳלֵי קֵדָר.

Thililim Ps 120:5Vai de mine că locuiesc la Meşec, că locuiesc în corturile Chedarului!Departe de faţa ta

Solomon în Chedar

ה שְׁחוֹרָה אֲנִי וְנָאוָה, בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָם; כְּאָהֳלֵי קֵדָר, כִּירִיעוֹת שְׁלֹמֹה.

Şir Haşirim Cânt 1:5 Sînt neagră, dar sînt frumoasă, fiice ale Ierusalimului,
cum sînt
corturile Chedarului,cum sânt hainele lor
şi cum sînt covoarele lui Solomon.

 

Profeţii Isaia ,Ieremia şi Ezekiel au fost în Chedar

Derzalimii auduceau anual o jertfă lui Yahweh în 100.000 de ţapi, 7000 de berbeci răşină de iabru (ienupăr) şi băutură de mied

739-685 î.e.n Asakon Zyraxex II-lea fiul lui Sarmis Zelmax(Zelmagon)

Isaia în Chedar Nebaiot (Nebeleisos) Oraş lângă Histria şi Dinogeţia

ז כָּל-צֹאן קֵדָר יִקָּבְצוּ לָךְ, אֵילֵי נְבָיוֹת יְשָׁרְתוּנֶךְ; יַעֲלוּ עַל-רָצוֹן מִזְבְּחִי, וּבֵית תִּפְאַרְתִּיאֲפָאֵר.
Isa 60:7 Toate turmele Chedarului se vor aduna la tine, berbecii din Nebaiot vor fi în slujba ta; se vor sui pe altarul Meu ca jertfă plăcută Mie, şi casa slavei Mele o voi face şi mai slăvită.

 

טז כִּי-כֹה אָמַר אֲדֹנָי, אֵלָי: בְּעוֹד שָׁנָה כִּשְׁנֵי שָׂכִיר, וְכָלָה כָּל-כְּבוֹד קֵדָר.

Isa 21:16 Căci aşa mi-a vorbit Domnul: “Încă un an, ca anii unui simbriaş, şi s’a isprăvit cu toată slava Chedarului.Fiindcă sau înhăitat cu tine.

יז וּשְׁאָר מִסְפַּר-קֶשֶׁת גִּבּוֹרֵי בְנֵי-קֵדָר, יִמְעָטוּ: כִּי יְהוָה אֱלֹהֵי-יִשְׂרָאֵל, דִּבֵּר. {ס}

Isa 21:17 Nu va mai rămînea decît un mic număr din vitejii străvechii arcaşi, fii ai Chedarului şi dincei care poartă lup şi macetă (salex) o oaste mică, căci Domnul, Dumnezeul lui Israel, a spus-o.

יא יִשְׂאוּ מִדְבָּר וְעָרָיו, חֲצֵרִים תֵּשֵׁב קֵדָר; יָרֹנּוּ יֹשְׁבֵי סֶלַע, מֵרֹאשׁ הָרִים יִצְוָחוּ.

Isa 42:11Pustia şi cetăţile ei să înalţe glasul! Satele locuite de Chedar, să-şi înalţe glasul! Locuitorii stîncilor să sară de veselie: să strige de bucurie din vîrful munţilor!

 

 

Profeţia Chedarului Mesia

Isa 42:12

יב יָשִׂימוּ לַיהוָה, כָּבוֹד. וּתְהִלָּתוֹ, בָּאִיִּים פונּת יַגִּידוּ.

Să dea slavă Domnului, şi să vestească laudele Lui în ostroave şi Pont!

Isa 42:13

יג יְהוָה כַּגִּבּוֹר יֵצֵא, כְּאִישׁ מִלְחָמוֹת יָעִיר קִנְאָה; יָרִיעַ, אַף-יַצְרִיחַ–עַל-אֹיְבָיו, יִתְגַּבָּר. {ס}

Domnul înaintează ca un viteaz, Îşi stîrneşte râvna ca un om de război; înalţă glasul, strigă, Îşi arată puterea împotriva vrăjmaşilor Săi. –

Isa 42:14

יד הֶחֱשֵׁיתִי, מֵעוֹלָם–אַחֲרִישׁ, אֶתְאַפָּק; כַּיּוֹלֵדָה אֶפְעֶה, אֶשֹּׁם וְאֶשְׁאַף יָחַד.

“Am tăcut multă vreme -, zice Domnul, – am tăcut, şi M’am ţinut. Dar acum voi striga ca o femeie în durerile naşterii, voi gâfăi ca un neam sălbatec şi voi răsufla.

Isa 42:15                                                                                                                         

טו אַחֲרִיב הָרִים וּגְבָעוֹת, וְכָל-עֶשְׂבָּם אוֹבִישׁ; וְשַׂמְתִּי נְהָרוֹת לָאִיִּים, וַאֲגַמִּים אוֹבִישׁ.

Voi pustii munţi şi dealuri, le voi usca toată verdeaţa; voi preface rîurile în ostroave, şi iazurile le voi usca.

Isa 42:17

יז נָסֹגוּ אָחוֹר יֵבֹשׁוּ בֹשֶׁת, הַבֹּטְחִים בַּפָּסֶל; הָאֹמְרִים לְמַסֵּכָה, אַתֶּם אֱלֹהֵינוּ. {פ}

Vor da înapoi Markamim, vor fi acoperiţi de ruşine cei ce se încred în idoli ciopliţi şi zic idolilor turnaţi: «Voi sînteţi dumnezeii noştri!» (Marcomani)

Isa 42:18

יח הַחֵרְשִׁים, שְׁמָעוּ; וְהַעִוְרִים, הַבִּיטוּ לִרְאוֹת.

«Ascultaţi, surzilor, priviţi şi vedeţi, orbilor!»

Isa 42:19

יט מִי עִוֵּר כִּי אִם-עַבְדִּי, וְחֵרֵשׁ כְּמַלְאָכִי אֶשְׁלָח; מִי עִוֵּר כִּמְשֻׁלָּם, יְהוָה וְעִוֵּר כְּעֶבֶדיְהוָה.

Cine este orb, dacă nu robul Meu şi surd ca solul Meu, pe care îl trimet? Cine este orb ca prietenul lui Dumnezeu, şi orb ca robul Domnului?

Isa 42:20                                                                                                                         

כ ראית (רָאוֹת) רַבּוֹת, וְלֹא תִשְׁמֹר; פָּקוֹחַ אָזְנַיִם, וְלֹא יִשְׁמָע.

Ai văzut multe, dar n’ai luat seama la ele; ai deschis urechile, dar n’ai auzit:

Isa 42:21                                                                                                                         

כא יְהוָה חָפֵץ, לְמַעַן צִדְקוֹ; יַגְדִּיל תּוֹרָה, וְיַאְדִּיר.

Domnul a voit, pentru dreptatea Lui, să vestească o lege mare şi minunată.

Isa 42:22

כב וְהוּא, עַם-בָּזוּז וְשָׁסוּי, הָפֵחַ בַּחוּרִים כֻּלָּם, וּבְבָתֵּי כְלָאִים הָחְבָּאוּ; הָיוּ לָבַז וְאֵיןמַצִּיל, מְשִׁסָּה וְאֵין-אֹמֵר הָשַׁב.

Şi totuş poporul acesta este un popor prădat şi jăfuit! Toţi zac înlănţuiţi în peşteri, şi înfundaţi în temniţe. Sînt lăsaţi de pradă, şi nimeni nu-i scapă! Jăfuiţi, şi nimeni nu zice: «Dă înapoi!»

627-580 perioada robiei babibloniene

619-550 Prima deportare a dacilor în Bactria robia babiloniană

 

Ieremia în Chedar la  Vezinas Comosicus

י כִּי עִבְרוּ אִיֵּי כִתִּיִּים, וּרְאוּ, וְקֵדָר שִׁלְחוּ וְהִתְבּוֹנְנוּ, מְאֹד; וּרְאוּ, הֵן הָיְתָה כָּזֹאת.
Ier 2:10 Treceţi în ostroavele Chitim, şi priviţi! Trimeteţi la Chedar, uitaţi-vă bine, şi vedeţi dacă s’a întîmplat acolo aşa ceva:
לְקֵדָר וּלְמַמְלְכוֹת חָצוֹר, אֲשֶׁר הִכָּה נבוכדראצור (נְבוּכַדְרֶאצַּר) כח מֶלֶךְ-בָּבֶל–כֹּה,אָמַר יְהוָה: קוּמוּ עֲלוּ אֶל-קֵדָר, וְשָׁדְדוּ אֶת-בְּנֵי-קֶדֶם.
Ier 49:28 Asupra Chedarului şi împărăţiilor Haţorului, pe cari le-a bătut Nebucadneţar, împăratul Babilonului.
Aşa vorbeşte Domnul: “Sculaţi-vă, suiţi-vă împotriva
Chedarului, şi nimiciţi pe fiii Răsăritului!

593-570 î.e.n 596 Regele Derzales Viperex I rege a unui regat unificat dacic înaintea lui Burebista

Ezechiel în Chedar

כא עֲרַב וְכָל-נְשִׂיאֵי קֵדָר, הֵמָּה סֹחֲרֵי יָדֵךְ; בְּכָרִים וְאֵילִם וְעַתּוּדִים, בָּם סֹחֲרָיִךְ.
Ezec 27:21 Arabia şi toţi prinţii Chedarului erau negustorii tăi, şi-ţi aduceau miei, berbeci şi ţapi.

Comerţul Israelian era masiv axat pe relaţiile cu Derzalim (dacii) din Chedar şi Şeicii Arabiei. Ceea ce corespunde cu scrierile lui Herodot care spune

“Herodot spune că dacii exporatu în Egipt într-un an atât grâu cât toată Alexandria într-un ketun şi Libia la un loc.”

Referinţă

Relaţiile Daciei cu orientul sânt mai adânci decât acceptă mulţi dacologi.Atât de strânsă încât derzalimii din Chedar şi Hetiţii au fost acuzaţi de chiar Dumnezeu că au luat-o razna în cadenţă simetrică cu naţiunea Israel prin expresia “Fiindcă sau înhăitat cu tine!”

Descrierea geografică şi entică a Chedarului Spaţiul dacic

Isa 42:11 יא יִשְׂאוּ מִדְבָּר וְעָרָיו, חֲצֵרִים תֵּשֵׁב קֵדָר; יָרֹנּוּ יֹשְׁבֵי סֶלַע, מֵרֹאשׁ הָרִים יִצְוָחוּ.

Isa 42:11 Pustia şi cetăţile ei să înalţe glasul! Satele locuite de Chedar, să-şi înalţe glasul,toşi ceii ce locuiesc în pădurile adânci ! Locuitorii stîncilor să sară de veselie: să strige de bucurie din vîrful munţilor!

Isa 42:22 כב וְהוּא, עַם-בָּזוּז וְשָׁסוּי, הָפֵחַ בַּחוּרִים כֻּלָּם, וּבְבָתֵּי כְלָאִים הָחְבָּאוּ; הָיוּ לָבַז וְאֵין מַצִּיל, מְשִׁסָּה וְאֵין-אֹמֵר הָשַׁב.

Isa 42:22 Şi totuş poporul acesta al Chedarului este un popor prădat şi jăfuit zilnic! Toţi zac înlănţuiţi în peşteri, şi înfundaţi în temniţe. Sînt lăsaţi de pradă, şi nimeni nu-i scapă! Jăfuiţi, şi nimeni nu zice: «Dă înapoi!»

Eliberarea dacilor din robia Marcomanilor şi a Perşilor 514 î.e.n.) Eliberarea din robia persană Întemeierea statului dac unificat antic(Înainte de Burebista)

Din nefericire rudele apropiate ale  dacilor, tracii şi marcomanii sau aliat cu Regele Darius  fapt pomenit, atacând  pe Regele dac  Tere I şi Zepex    geţi odrişi .Robia a durat până la Dromichete care  la înfrânt pe Lisimach Generalul şi Regele Macedo-trac. În timpul lui   dacii şi sciţii au ajuns în robia persană şi marcomană  robi la fraţii lor.Într-o robie cruntă şi fără milă timp de  40 de ani. În a doua campanile Dromichete la învins pe Lisimah şi  apoi pe ultimele  rezistenţe persane din Pontul Euxin. Mai târziu   în zonă sa întemeiat Regatul Odris    ca regat daco-scit  clar  identificat . Mai târziu  unele triburi dacice şi scitice sau răfuit între ele şi  şi-au “plătit poliţe”  faţă de cei care  nu sau răsculat  sau n-au susţinut rezistenţa daco-scită  anti-persană . Sau cei care  se purtaseră  pre bine şi prea “prietenos” cu tracii şi marcomanii care îi   ţinuseră captivi 40 de ani în robie. Dar acest aspect de răfuielei interioare  în uniunea tribal a statului dac unificat de Sarmis nu-l vom discuta în această carte.  Subiectul fiind  menţionarea clară a  daco-sciţilor în Biblie.iar aacestă notă istorică vine să lămurească scepticii sau pe cei neîncrezători. Aducând citate  şi din Herodot “Histoia” şi Polyainos, Stratagemata, VII, 38. Aici apare confuzia.  Pentru mulţi este de neînţeles de ce după eliberare  daco-sciţii sau  răfuit între ei. Explicabil ,anumite triburi şi clanuri  precum  odrişii  sau remarcat în luptele  anti-persane şi anti-tracice.Dar anumite trupe   mai fricoase   sau purtat  prietenos  chiar  rubedenic  cu rudeniile lor tracii care erau şi stăpânii lor.Aceştia  trăgeau nădejdea că  acea origine  sanguină comună de neam  şi ethos  să-I îmbubeze pe traci şi pe marcaomani. Aceste  triburi  daco-scitice au  fost observate în comportament şi luate “ la ochi” de    fraţii lor  daco-sciţi din  triburile rebele  care formau REZISTENŢA ACTIVĂ. În această perioadă  foarte mulţi daci şi sciţi au ajuns în Persia (Iran) colegi de gtteo cu  aliaţii lor,evreii.

CONFLICTUL DINTRE GETI ŞI DARIUS (514 î.e.n.)

Pentru războiul împotriva sciţilor au fost concentrate forţe uriaşe – Herodot le evaluează la 700.000 de luptători şi 600 de corăbii. După trecerea pedestrimii şi cavaleriei pe ţărmul european al Hellespontului, flota a primit ordin să se îndrepte spre gurile Dunării şi să pătrundă în amonte pe fluviu până la un loc potrivit unde trebuia să construiască un pod destinat forţelor terestre care, între timp, urmau să înainteze prin zona tracă spre nord. Podul fusese întins “cale de două zile” în susul fluviului, de la mare, acolo “unde se răsfiră gurile Istrului” (Herodot, IV, 89) – undeva între oraşele de azi Tulcea şi Isaccea (jud. Tulcea). Marşul forţelor terestre persane s-a desfăşurat pe un itinerar care, în linii generale, a urmat linia ţărmului vestic al Mării Negre, neabătându-se mult spre interiorul peninsulei. Nici coloniile greceşti, nici triburile trace nu s-au ridicat împotriva forţei de invazie persane.
Singura rezistenţă de care s-a izbit Darius în înaintarea lui a venit din partea geţilor. atitudinea neamurilor tracilor de sud – care “i s-au închinat lui Darius fără nici un fel de împotrivire” (Herodot, IV, 93)Tracii  şi Marcomanii  şi-au câtigat în schimbul suveranităţii cedate paşnic, vasalitatea rangurile şi dreptul de a ţine   40 de ani captive pe fraţii lor geţii şi sciţii  istrioţi  din Misia  Danubiană şi Sciţia Minor.

scria Herodot – “este cu neputinţă să le scape cineva când vine cu oaste împotriva lor, şi nimănui nu-i stă în putere să dea de ei dacă ei înşişi nu vor să se arate. Căci sciţii n-au nici cetăţi, nici ziduri întărite ci toţi îşi poartă casa cu ei şi sunt arcaşi călări, trăind nu din arat, ci din creşterea vitelor şi locuiesc în căruţe; cum să nu fie ei de nebiruit şi cu neputinţă să te apropii de ei? Precum evreii din Sinai” (Herodot, IV, 46).
Lipsa de provizii şi privaţiunile de tot felul l-au determinat pe Darius să ordone retragerea. Aceasta s-a efectuat pe un itinerar nu mult diferit de cel urmat în prima parte a războiului, armata persană fiind adeseori hărţuită de sciţi.
Consecinţele războiului din anul 514 î.e.n. au fost complexe. Pe de o parte, puterea scitică a rămas intactă şi, deşi nu s-a mai revărsat spre vest, s-a dovedit în continuare capabilă de periculoase incursiuni în zona litoralului vest-pontic, până în Peninsula Balcanică. Datorită rezistenţei geto-dacilor, acţiunilor de împotrivire ale sciţilor şi înfrângerilor înregistrate de perşi în alte zone, trupele expediţionare nu au reuşit să-şi stabilească autoritatea la nord de Dunăre. Mai mult, probabil şi ca o consecinţă a zdruncinării prestigiului Imperiului persan, Darius a avut ulterior de înfruntat puternicele frământări, transformate într-o răscoală, ale cetăţilor greceşti din Asia Mică.     Sclavi evrei  trimişi  de Ada prinţesa evreică soţia lui Darius  şi mai târziu de legendara regină Estera    ,trupe de commando ,mercenari  trăiţi doar în lupte  câncene şi campanii militare.Iau ajutat  pe scito-daci să se elebereze în al 40-le an. Şi grecii odată cu ei. În scimb tracii şi marcomanii  aliaţii şi Vasalii Persiei au devenit sclavi  şi “NATIONEM INFERIORI NONGRATA”  Naţie inferioră   şi nedorită . Acţiunele unificate ale unor   commando-uri     din armata persană  alcătuită din popoare ocupate  precum  evreii, arabii,frigienii ,ciliciaenii  şi troienii;şi  rezistenţa geto-dacilor şi a sciţilor  au dat naştere unui val de răscoale  în toată Asia Mică şi Mediterana(Marea Egee).

Imperiul ahemenid şi Elada – cunoscute sub denumirea de războaiele medice – a fost inaugurată de puternica expediţie terestră şi navală pusă sub comanda generalului Mardonios, ginerele regelui Darius I, care în anul 494 î.e.n. a fost dirijată de-a lungul litoralului tracic al Mării Egee împotriva polisurilor continentale. Desfăşurate cu intermitenţă pe uscat şi pe mare, până la 449 î.e.n., războaiele medice au fost jalonate de bătălii cu rezonanţă în istoria lumii antice: Marathon (490 î.e.n.), Thermopyle şi Salamina (480 î.e.n.), Plateea şi Mycale (479 î.e.n.), gurile râului Eurymedon (467 î.e.n.), Salamina (449 î.e.n.). Nu se consumaseră încă ultimele bătălii cu perşii când vechile rivalităţi dintre polisurile continentale – trecute pe un plan secundar, dar nu dispărute în timpul războaielor medice – au degenerat într-un lanţ nesfârşit de conflicte armate denumite îndeobşte războiul peloponesiac.

Isa 42:22 כב וְהוּא, עַם-בָּזוּז וְשָׁסוּי, הָפֵחַ בַּחוּרִים כֻּלָּם, וּבְבָתֵּי כְלָאִים הָחְבָּאוּ; הָיוּ לָבַז וְאֵין מַצִּיל, מְשִׁסָּה וְאֵין-אֹמֵר הָשַׁב.

Isa 42:22 Şi totuş poporul acesta al Chedarului este un popor prădat şi jăfuit zilnic! Toţi zac înlănţuiţi în peşteri, şi înfundaţi în temniţe. Sînt lăsaţi de pradă, şi nimeni nu-i scapă! Jăfuiţi, şi nimeni nu zice: «Dă înapoi!»

Isa 42:13

יג יְהוָה כַּגִּבּוֹר יֵצֵא, כְּאִישׁ מִלְחָמוֹת יָעִיר קִנְאָה; יָרִיעַ, אַף-יַצְרִיחַ–עַל-אֹיְבָיו, יִתְגַּבָּר. {ס}

Domnul înaintează ca un viteaz, Îşi stârneşte rîvna ca un om de război; înalţă glasul, strigă, Îşi arată puterea împotriva vrăjmaşilor Săi. –

Isa 42:14

יד הֶחֱשֵׁיתִי, מֵעוֹלָם–אַחֲרִישׁ, אֶתְאַפָּק; כַּיּוֹלֵדָה אֶפְעֶה, אֶשֹּׁם וְאֶשְׁאַף יָחַד.

“Am tăcut multă vreme -, zice Domnul, – am tăcut, şi M’am ţinut. Dar acum voi striga ca o femeie în durerile naşterii, voi gâfăi ca un neam sălbatec şi voi răsufla.

טו אַחֲרִיב הָרִים וּגְבָעוֹת, וְכָל-עֶשְׂבָּם אוֹבִישׁ; וְשַׂמְתִּי נְהָרוֹת לָאִיִּים, וַאֲגַמִּים אוֹבִישׁ.

Isa 42:15                                                                                                                         

Voi pustii munţi şi dealuri, le voi usca toată verdeaţa; voi preface rîurile în ostroave, şi iazurile le voi usca.

Isa 42:17

יז נָסֹגוּ אָחוֹר יֵבֹשׁוּ בֹשֶׁת, הַבֹּטְחִים בַּפָּסֶל; הָאֹמְרִים לְמַסֵּכָה, אַתֶּם אֱלֹהֵינוּ. {פ}

Vor da înapoi, vor fi acoperiţi de ruşine cei ce se încred în idoli ciopliţi şi zic idolilor turnaţi: «Voi sânteţi dumnezeii noştri!» toţi cei ce ţi-au pus lanţuri grele şi obezi pe gât şi la încheieturi!

Dacii şi israeliţii au fost colegi de gettou şi au fost în aceaşi robie ca aliaţi militari şi economici

 

Sursa

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Stiri Extreme

Stiri Extreme: Capitalism, Ceausescu, Conspiratii, Design, Diverse, Eminescu, Istorie, Masonerie, Pamflet, Politica, Sanatate, Simboluri si Spiritualitate.

Contact: office@stiri-extreme.ro