Bloomberg: Emmanual Macron ar putea vinde o parte din avuția națională a Franței şi-anume o parte din participațiile deținute de Stat la Renault, Orange și Engie

by loading... Legislația franceză obligă statul francez să păstreze cel puțin 70% din Electricite de France SA (EDF), 50% din Groupe ADP (operatorul aeroportului din Paris) și o treime din […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

loading...

Legislația franceză obligă statul francez să păstreze cel puțin 70% din Electricite de France SA (EDF), 50% din Groupe ADP (operatorul aeroportului din Paris) și o treime din compania energetică Engie SA.

Conform legislației româneşti făcută de cozile de topor politice de la noi, la noi se poate vinde fără probleme toată avuția națională. Ce dacă aduce miliarde? Lasă să le ia alții pe nimic, mai ales austriecii, că noi o ducem orocum minunat. Ce copii? Ce urmaşi? Dă-i dracului de urmaşi, să rămână fără nimic…Să crape dracului. Ce ne pasă nouă, care suntem cozile de topor din politica românească…

Aşa că la noi s-a vândut pe nimic fără limite : Electrica, Petrom, petrolul şi gazele din Marea Neagră şi aproape toată industria de stat (rafinăriile, siderurgia, producția de cupru şi de aluminiu, construcțiile de mașini, etc.,etc.). S-au concesionat pe nimic fără limite petrolul (100%), gazele naturale (50%), distribuția apei ìn București (Apa Nova). Se taie pădurile la greu şi s-a vândut pe nimic străinilor 40% din terenurile agricole ale țării

Așa cum vedeți primele intenții ale Bilderbergului Macron vor fi să mai vândă ceva din avuția națională a francezilor. Că de-aia e Bilderberg, nu? Să aplice politica mondială a globaliştilor progresişti…

Ştirea

Emmanual Macron, învestit oficial duminică președinte al Franței, va fi confruntat curând cu o problemă pe care nu a finalizat-o în august, când a demisionat din funcția de ministru al Economiei, respectiv cu reducerea participației deținută de stat la Renault de la 19,7% înapoi la 15%, se arată într-o analiză realizată de Bloomberg.

Acest angajament neîndeplinit este doar un exemplu din potențialele tranzacții pe care Macron le-ar putea lua în considerare deoarece a moștenit al doilea mare deficit bugetar din UE și ar putea analiza alianțe pentru unele companii în care Guvernul deține participații.

Macron, fost bancher de investiții, a lăsat recent deschisă ușa pentru reducerea participației de 23% deținută de stat la operatorul de telefonie Orange SA, deși a stabilit un prag care limitează opțiunile sale.

Vânzările de active vor fi un pas suplimentar spre în tendința din ultimii ani de reducere lentă a participațiilor deținute de Guvernul francez.

În mod neobișnuit pentru un stat din Europa Occidentală, Franța deține un portofoliu extins de participații în diverse companii.

Ne așteptăm ca el să pună în mișcare anumite tranzacții, în special reducerea participațiilor la companiile care nu sunt de importanță strategică și astfel să obțină lichidități. Acest tip de tranzacții le-a luat în considerare și în trecut, ca bancher de investiții, a apreciat Anne d’Anselme, manager de fond la Cogefi Gestion în Paris.

Macron va vinde într-un moment în care piața este în creștere — indicele principal CAC-40 al Bursei de la Paris ajungând luna aceasta la cel mai ridicat nivel din ultimii nouă ani — pe fondul creșterii apetitului investitorilor internaționali pentru companiile europene.

Un purtător de cuvânt al președintelui francez a refuzat să comenteze în legătură cu posibilele vânzări de active.

Pe lângă propriile criterii pe care le-a stabilit în privința rolului statului ca acționar, opțiunile lui Macron sunt limitate de legislația care obligă statul să păstreze cel puțin 70% din Electricite de France SA (EDF), 50% din Groupe ADP (operatorul aeroportului din Paris) și o treime din compania energetică Engie SA.

În timp ce Macron vrea să păstreze activele strategice sub influența Guvernului, obiectivul lui este să reducă participații din unele companii la aproximativ 18%, ceea ce ar permite statului să păstreze o participație care să-i permită să blocheze anumite decizii în timpul adunărilor acționarilor datorită dublării drepturilor de vot, a declarat pentru Bloomberg un director dintr-o companie în care Franța deține o participație.

Printre cele mai valoroase pachete de acțiuni deținute de Guvernul de la Paris se află participația de 83% în EDF, 29% în Engie, 11% în Airbus, 51% în ADP, 26% în Thales SA și 14% Safran SA.

În 2015, compania Renault a fost angajată într-o bătălie publică cu Macron, care era atunci ministru al Economiei în cabinetul președintelui socialist François Hollande. Tensiunile s-au centrat în jurul participației deținute de Guvern, pe care Macron a majorat-o la aproape 20%, de la nivelul de 15% stabilit în 2002 împreună cu partenerul de alianță Nissan și alți acționari importanți.

Decizia a venit pe fondul temerilor sindicatelor și ale presei conform cărora Renault a fost “Nissanizată”.

În aprilie 2015, Guvernul francez a decis să își dubleze drepturile de vot la Renault, majorându-și participația deținută la Renault de la 15% la 19,7%. Unii directori ai Nissan s-au declarat preocupați de creșterea influenței Guvernului de la Paris la producătorul auto francez. Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault. Cu toate acestea, Nissan nu are în prezent drepturi de vot la Renault.

Într-o prezentare inclusă în raportul Curții de Audit, care supervizează activitățile statului francez, Renault a informat că “intervențiile publice mai mult au slăbit compania decât au întărit-o”. Șeful alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn le-a declarat analiștilor în februarie că “atât timp cât statul francez rămâne acționar”, Renault nu poate ajunge mai aproape de o fuziune oficială cu Nissan, în pofida legăturilor operaționale tot mai puternice și a cererilor de consolidare în industria auto.

În 2015, Emmanuel Macron a acționat sub autoritatea lui François Hollande. El s-ar putea comporta diferit ca șef al propriului său partid de centru, En Marche, pe care l-a înființat după ce a demisionat anul trecut din Guvern, consideră analiștii. Programul partidului prevede vânzarea participațiilor minoritare ale statului pentru a finanța un fond de investiții în valoare de zece miliarde de euro (10,9 miliarde de dolari) care se va axa pe “industria viitorului”.

În februarie, Carlos Ghosn declara că Renault și Nissan sunt gata să își consolideze alianța, dar vor face acest lucru numai dacă Guvernul francez își va vinde participația pe care o deține la Renault.

“După telenovela cu dublarea drepturilor de vot și discuțiile cu statul francez, Nissan a spus foarte clar că nu va accepta nicio modificare a structurii capitalului atâta timp cât statul francez rămâne acționar la Renault. Deci, în ziua în care statul francez decide să iasă, totul este deschis, însă, cât timp va rămâne acționar la Renault, alianța va continua în formula actuală”, a spus Carlos Ghosn.

Renault, Orange și Engie au o prezență importantă pe piața din România.

Foto: Macron testează maşinile firmei Renault în campania electorală.

 

(Agerpres)

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Stiri Extreme

Stiri Extreme: Capitalism, Ceausescu, Conspiratii, Design, Diverse, Eminescu, Istorie, Masonerie, Pamflet, Politica, Sanatate, Simboluri si Spiritualitate. Contact: office@stiri-extreme.ro