Autobuzul românesc nu este dorit de primăriile din România

Distribuie!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Autobuzul românesc a dat chix. Constructorul nu a vândut nici lotul de probă. FOTO

Din lotul de 10 autobuze Urban Crosstown realizate de Roman Braşov nu s-au vândut decât patru. Pe restul nu le vrea nimeni din România, reprezentanţii fabrici încercând să găsească clienţi în străinătate. Sunt dispuşi să lase şi la preţ.

loading...
autobuz roman brasov
Foto: automobileromanesti.ro
 Autobuzul Roman Braşov, concepţie românească 100%, este un eşec , iar producătorul încearcă să scape şi de cele 6 pe care le mai are din lotul-probă, chiar şi la reducere de peste 10%. Urban Crosstown, modelul de autobuz Roman, a fost un proiect lansat în 2008 în ideea că va putea participa la licitaţiile organizate de regiile de transport ale primăriilor din ţară.
Astfel de licitaţii nu s-au ţinut, cu excepţia Bucureştiului, unde a fost preferat modelul concurent Mercedes Citaro. Fabrica din Braşov a ajuns astfel să livreze doar câteva bucăţi către firme de transport internaţional de persoane. Mai precis, 4, din lotul- probă iniţial de 10. „Trebuie să scăpăm de cele 6 Urban pe care le mai avem în stoc, o să vedem unde le dăm. În ţară, nu prea cred. Nu vedeţi că toate firmele preferă să ia second-hand, dacă iau? Iar primăriile n-au bani de autobuze noi, preferă să meargă cu hârburi. Avem nişte oferte trimise pe afară, aşteptăm răspunsul, să vedem ce iese. Mergem şi pe varianta unui discount de 10%, poate şi mai mare, funcţie de ce comandă se face”, spune, pentru ECONOMICA.NET, Carol Rugacs, directorul fabricii din Braşov.
autobuz_roman_02525500

Dacă luăm în calcul preţul de 120.000 de euro al unei unităţi, rezultă că fabrica din Braşov ar renunţa la mai mult de 12.000 de euro din preţul unui autobuz doar ca să-l vândă.Anul trecut, Rugacs relata că este în discuţii avansate cu o „mare firmă din Dubai” pentru vânzarea unui lot de zeci de autobuze. Nimic nu s-a concretizat însăDe asemenea, la jumătatea acestui an, Roman Braşov purta discuţii cu reprezentanţii guvernului dintr-un stat din America Latină pentru livrarea a 300 de şasiuri de autobuz Urban cu motor în faţă.Preţul pe bucată era de 50.000 de dolari. Nici această oportunitate nu a fost fructificată.

Autobuzul Urban Crosstown s-a lansat în producţie în 2008, are motorizare EURO 5, podea total coborâtă, caroserie autoportantă, dispozitive tehnice destinate să faciliteze accesul persoanelor cu mobilitate redusă şi sistem de siguranţă care nu permite plecarea autobuzului cu uşile deschise. Are o capacitate totală de 91 de persoane, pe scaune şi în picioare şi atinge o viteză maximă de 80 de km/h. Autobuzul are şi o variantă cu podea joasă. Preţul de catalog este de 120.000 de euro.


La Uzinele Roman Braşov se mai produc camioane, autovehicule speciale pentru diverse industrii şi tractoare.

În ultimii ani fabrica a fost susţinută de contractele cu Pentagonul pe autovehicule militare. De la jumătatea anului trecut, contractul a fost pierdut, aşa că uzina braşoveană are un viitor incert.
Fabrica Roman Braşov a fost cumpărată în 2003 de omul de afaceri Ion Neculaie, unul dintre cei mai bogaţi români, cu o avere estimată la 80 de milioane de euro.
SURSA:Economica.net

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

2 thoughts on “Autobuzul românesc nu este dorit de primăriile din România

  1. Asa cum s-a dus pe apa sambetei atatea sectoare de activitate prin asa-zisa privatizare,asa se va duce si aceasta reminiscenta a economiei romanesti.NU NE VINDEM TARA,DAR NE VINDEM PE NOI.SPAGA=CAPITALISM=PRIVATIZARE=LIPSA LOCURI DE MUNCA=ECONOMIE ZERO=DISTRUGEREA OMENIRII.,,Zdrobiti oranduiala,cea cruda si nedreapta,ce lumea o’nparte in MIZERI SI BOGATI”.Dumnezeu ne- facut egali,noi suntem mai egali decat DUMNEZEU.Praful si pulberea de tot si de toate,SARSITUL OMENIRII ESTE INEVITABIL.TOATA POPULATIA GLOBULUI NU FACE ALTCEVA DECAT SA DISTRUGA PLANETA TERRA.Vor sa mearga pe Marte,in loc sa indrepte raul de pe PAMANT.Cat vom mai rezista in asemenea conditii?Rusii si americanii,care se cred atotputernici,in loc sa dea mana cu toate popoarele,sa evite DISTRUGEREA TOTALA,ii intereseaza care au muschii mai puternici.MOARTEA ESTE CEA MAI TARE ,DESTEPTII PAMANTULUI,cand n-o sa mai ramana nici un fir de iarba,nici-o gaza,sa vedem ce mai facem cu MUSCHII,daca acum CAPUL NOSTRU ESTE IN NORI. ASA SA NE AJUTE DUMNEZEU,PANA NU ESTE PREA TARZIU.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Citește mai multe:
Banca Mondiala sugereaza ca Septembrie este luna in care va lovi anuntata criza economica!

China si Brazilia au inregistrat ani in sir de crestere economica sustinuta, dar perioada fasta

Regionalizarea Romaniei, Agenda 21 si Noua Ordine Mondiala

Multi se intreaba care este adevaratul scop al regionalizarii, masura globalista impusa de Bruxelles si

Fotografii extraordinare şi absolut inedite cu Părintele Arsenie Boca la chilia sa din Munţii Făgăraş şi o Notă informativă a Agentului 002, din iulie 1943: “În viitor acest călugăr va avea un rol mare în țară”. “Viața Părintelui Arsenie Boca de la Prislop (1910-1989)” – de Florin Duţu 

A apărut a II-a ediţie a cărţii cercetătorului Florin Duţu, “Viața Părintelui Arsenie Boca de la Prislop

Senzaționala poveste a ASASINĂRII liderului Hezbollah, Imad MUGHNIYEH, de către Mossad și CIA. Detalii NECUNOSCUTE: „Creierul operațiunilor cu mașini capcană a murit într-o explozie a mașinii sale”

  Imad Mughniyeh (foto: Haaretz) Un corespondent CBS News își amintește povestea asasinării în 2008

Închide